View of the exhibition SUSU at Punt WG, Amsterdam, 2021. Photograph by Ilya Rabinovich. 

View of the exhibition SUSU at Punt WG, Amsterdam, 2021. Photograph by Ilya Rabinovich. 

From left to right: Enric Farrés Duran, Tell me, enigmatic man, whom do you love best?, 2017; Maartje Fliervoet, Correspondances (frieze), 2021; Francisca Khamis Giacoman, <

Enric Farrés Duran, Tell me, enigmatic man, whom do you love best?, video still, 2017. Image courtesy of Martijn in ‘t Veld.

Dongyoung Lee and Michiel Hilbrink, Droomhuis, 2021. Photograph by Michiel Hilbrink.

Ignacio Gatica, Stones Above Diamonds, detail, 2020. Photograph by Ilya Rabinovich.

Stéphanie Saadé, Underlines, 2013.   

From front to back: Martín La Roche, Alinea, detail, 2021; Maartje Fliervoet, Correspondances (frieze), detail, 2021.   &n

Maartje Fliervoet, Correspondances (frieze), detail, 2021.

Clara Amaral, Manual, 2021. 

 Maartje Fliervoet, Correspondances (textiles), 2021.

Martijn in ‘t Veld, Marcel Proust on eBay, detail, 2021. 

From top to bottom: Stéphanie Saadé, Underlines, 2013; Enric Farrés Duran, Open a place for content (Abrir un lugar al contenido), 2

Francisca Khamis Giacoman, As far as I can remember, performance documentation, 2021.  

Dongyoung Lee and Michiel Hilbrink, Droomhuis, 2021.
SUSU
Clara Amaral, Enric Farrés Duran, Martijn in ‘t Veld, Maartje Fliervoet, Michiel Hilbrink, Francisca Khamis, Ignacio Gatica, Ilse van Rijn, Stéphanie Saadé, Martín La Roche, Dongyoung Lee
8 t/m 30 mei 2021
Opening: dinsdag 0 0000 — 00:00 tot 00:00 uur

Finissage 30 May 14-18 Hrs 
Visits by Appointment
Thur-Sun / 14-18 Hrs

In 2019 kwam Good Neighbor (GN) met het voorstel een tentoonstelling te maken die kan worden gezien als een container voor woorden, vergelijkbaar aan een boek. Voor hun deelname aan Sufferin’ Succotash kregen tien kunstenaars en één schrijver de uitnodiging kunst in woorden te maken. Verschillende werken werden opgesteld, georganiseerd, geselecteerd en geschreven. Vanwege de pandemie werd de show uitgesteld en liepen alle plannen vertraging op. Deze onderbreking opende gedurende 2020 tijd en ruimte voor nieuwe betekenissen en heroverwegingen. In hun 2021-versie omarmden de werken kleine aanpassingen en transformeerde de tentoonstelling in SUSU, een herhaling van de oorspronkelijke show, maar dan met een paar verschillen.

De titel Sufferin’ Succotash is oorspronkelijk ontleend aan de gelijknamige publicatie van Ron Padgett & Joe Brainard uit 1971. Het verwees naar een destijds karakteristieke uitdrukking van Silvester de kat, de cartoon van Looney Tunes.

“Because these cartoon characters were ubiquitous in the childhood of most North Americans between, say, 1940 and 1995, a lot of people have only ever heard this phrase said by them, never by an actual human in the same room they are in.” Volgens gebruikers van internetforum Quora: “it was an interjection to express dismay, frustration, distress or surprise. Anyhow, the literal meaning of succotash is a vegetable dish with corn and beans, sometimes also with tomato, peppers, or onion. The phrase sufferin’ succotash may therefore have an intrinsic meaning beyond its usefulness as a minced oath: aw, crap, we're eating this again?”

Reserveer hier een tijdsslot om de expositie te bezoeken via deze link>

Good Neighbor (GN) is een onderzoeksplatform gevestigd in Amsterdam sinds 2017, gerund door kunstenaar Martín La Roche, ontwerper Dongyoung Lee en onderzoeker Valeria Marchesini. GN definieert zichzelf in de eerste plaats als een gemeenschap van lezers met een gedeelde interesse in boeken als performatieve instrumenten. GN probeert geen bibliotheek te bouwen, het maakt tijd vrij om bestaande bibliotheken te waarderen.

Deze tentoonstelling is mede mogelijk gemaakt door het Amsterdams Fonds voor de Kunst en Mondriaan Fonds.

To see the whole SUSU’s documentation go to this Art Viewer feature.


  

 

Deel:


View of the exhibition SUSU at Punt WG, Amsterdam, 2021. Photograph by Ilya Rabinovich. 

View of the exhibition SUSU at Punt WG, Amsterdam, 2021. Photograph by Ilya Rabinovich. 

From left to right: Enric Farrés Duran, Tell me, enigmatic man, whom do you love best?, 2017; Maartje Fliervoet, Correspondances (frieze), 2021; Francisca Khamis Giacoman, <

Enric Farrés Duran, Tell me, enigmatic man, whom do you love best?, video still, 2017. Image courtesy of Martijn in ‘t Veld.

Dongyoung Lee and Michiel Hilbrink, Droomhuis, 2021. Photograph by Michiel Hilbrink.

Ignacio Gatica, Stones Above Diamonds, detail, 2020. Photograph by Ilya Rabinovich.

Stéphanie Saadé, Underlines, 2013.   

From front to back: Martín La Roche, Alinea, detail, 2021; Maartje Fliervoet, Correspondances (frieze), detail, 2021.   &n

Maartje Fliervoet, Correspondances (frieze), detail, 2021.

Clara Amaral, Manual, 2021. 

 Maartje Fliervoet, Correspondances (textiles), 2021.

Martijn in ‘t Veld, Marcel Proust on eBay, detail, 2021. 

From top to bottom: Stéphanie Saadé, Underlines, 2013; Enric Farrés Duran, Open a place for content (Abrir un lugar al contenido), 2

Francisca Khamis Giacoman, As far as I can remember, performance documentation, 2021.  

Dongyoung Lee and Michiel Hilbrink, Droomhuis, 2021.